Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Entren en funcionament nous radars de tram a l'A-7 a Tarragona i a la C-66 a Corçà

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


El Servei Català de Trànsit (SCT), seguint les directrius que marca el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, posa en funcionament quatre radars de tram nous a partir d’avui dilluns 13 de febrer, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat

  • 2 radars de tram a l’A-7 a Tarragona, un en cada sentit de la marxa. Ambdós cinemòmetres controlaran la velocitat al llarg d’un tram de 4,1 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès és de 100 km/h.  

  • 2 radars de tram a la C-66 entre Corçà i  Sant Joan de Mollet, un en cada sentit de la marxa. Ambdós cinemòmetres controlaran la velocitat al llarg d’un tram de 8,72 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès és de 100 km/h.

Convé recordar que aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’unequipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i calcula la velocitat mitjana per tal de determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres fent així un espai viari segur. Entre els avantatges dels controls de velocitat de tram destaquen:

  • Eviten frenades sobtades

  • Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via

  • S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram

  •  És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors

  • Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària

  • Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics

Amb aquesta ampliació de 25 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat de tram, l’SCT continua apostant per un sistema més segur de control que promou la velocitat constant. Actualment ja funcionen 13 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana:

  • 2 a la N-230 al túnel de Vielha, un en cada sentit de la marxa, instal·lats el desembre del 2009 i en funcionament el juliol de 2010

  • 2 a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al maig de 2014

  • 1 a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera (Gironès), en funcionament al maig de 2014

  • 1 radar per tram a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament al juny de 2015

  • 1 radar per tram a la AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram a la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram a la N-II a Girona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament al juny de 2015

  • 2 radars per tram al carril bus-VAO de la C-58, en funcionament al maig de 2016

Font SCT
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat