Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

EL FUTUR DE LA MOTO ELÈCTRICA

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
Els desenvolupaments de competicions com Moto-E impulsen la tecnologia que arriba posteriorment a vehicles comercials
 
La moto elèctrica és un aliat fonamental per a la transformació de la mobilitat
 
Cal que les administracions avancin en les seves polítiques per millorar la qualitat de l'aire i enfrontar el repte del canvi climàtic de manera coordinada amb la indústria
 

La moto elèctrica s'ha convertit en una realitat quotidiana. A Espanya més del 5% de les motos que es comercialitzen són elèctriques i aquest creixement de la indústria ve acompanyat dels desenvolupaments tecnològics nascuts en competicions com el Mundial de Moto-E. L'optimització i desenvolupament de bateries més eficients per millorar l'autonomia, els estudis dinàmics dels sistemes de propulsió, la millora en les prestacions i el lliurament de potència o la implementació de sistemes de seguretat són algunes dels progressos que passen de forma contínua de els circuits als nostres carrers.

José María Riaño, secretari general de ANESDOR, ha destacat que "la moto elèctrica és un vehicle perfecte per circular en ciutat. Combina els avantatges ambientals que presenta la tecnologia elèctrica i les de mobilitat intrínseques de la moto: contribució a la descongestió del trànsit, reducció dels temps de desplaçament i estalvi econòmic per als usuaris tant en l'adquisició com en el manteniment ".

"Tot i això, cal destacar que en l'àmbit urbà la gran majoria de les motos de combustió que circulen són petites, amb consums per sota dels 2 litres, el que les converteix en vehicles extremadament eficients en aquest sentit i amb una empremta ambiental molt baixa en comparació amb altres mitjans de transport ", ha assegurat.

La moto elèctrica té una sèrie d'avantatges respecte a altres vehicles elèctrics al sharing, però també a nivell de particulars. Mentre que altres vehicles com el cotxe encara no arriben a l'1% d'elèctrics purs, en el cas de la moto, en el que portem d'any, aquesta xifra se situa per sobre del 5%.

Les motos són un vehicle més econòmic i l'augment de preu de la tipologia elèctrica no és tan alt. A més, el fet que puguin connectar-se a endolls convencionals i la bateria sigui extraïble ajuden de manera significativa a l'usuari.

Unes polítiques coordinades i a llarg termini

Les empreses estan realitzant grans inversions en R + D + I, que han de ser potenciades per l'administració. Són necessàries ajudes per a la renovació del parc i un escenari fiscal favorable que contribueixi a que els usuaris optin pels vehicles més moderns.

La transició ecològica és imperativa en el futur de la societat, però la seva evolució en el sector de l'automoció ha d'estar coordinada amb la indústria per no repercuteixi de manera negativa en l'economia. Només mitjançant polítiques ordenades i a llarg termini serà possible enfrontar amb solvència els reptes de millorar la qualitat de l'aire i el canvi climàtic que tots compartim.

Encara falten infraestructures a les ciutats. La moto elèctrica és un fenomen relativament nou però els municipis ja compten amb informació suficient per identificar les zones, normalment el centre de les ciutats, on instal·lar punts de recàrrega és més necessari. Millorar en aquest àmbit és clau perquè aquesta tecnologia es popularitzi.

ANESDOR

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat