Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Entren en funcionament dos nous radars de tram a la C-17 a Parets del Vallès (Vallès Oriental) en sentit Barcelona

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

  • La velocitat màxima permesa en els trams controlats és de 80 km/h en el primer tram i de 100 km/h en el segon tram

  • En els últims 12 mesos el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa 12 radars de tram, de tal forma que hem passat de 13 a 25

 

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament dos nous radars de tram a partir del 21 de febrer. L’objectiu és reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat. La instal·lació d’aquests sistemes de control de la velocitat es considera una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero i respon a les directrius que fixa el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020.

 

  • En concret, es posaran en marxa dos radars de tram a la C-17 a Parets del Vallès (Vallès Oriental) en sentit Barcelona. Els cinemòmetres ubicats controlaran la velocitat al llarg d’un tram de 3,554 km de longitud en sentit sud. El límit màxim de velocitat permès és de de 80 km/h en el primer tram i de 100 km/h en el segon tram.

 

  • Amb aquesta ampliació de 3,554 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 115,355 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquest nou dispositiu, funcionaran 25 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.

 

→ Funcionament dels radars de tram

 

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qualmesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitatdurant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.

 

 

→ Principals avantatges dels controls de velocitat de tram

 

  • Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària.

  • Eviten frenades sobtades.

  • Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via.

  • S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram.

  • És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors.

  • Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.

 

→ Radars de tram de la xarxa viària catalana

 

Amb aquests nous dispositius de la C-17, ja funcionen 25 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana:

 

  • 2 a la N-230 al túnel de Vielha, un en cada sentit de la marxa, instal·lats el desembre del 2009 i en funcionament des del juliol de 2010.

  • 2 a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del maig de 2014.

  • 1 a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, en funcionament des del maig de 2014.

  • 1 radar per tram a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament des del juny de 2015.

  • 1 radar per tram a l’AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona, en funcionament des del juny de 2015.

  • 2 radars per tram a l’N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del juny de 2015.

  • 2 radars per tram a l’N-II a Girona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del juny de 2015.

  • 2 radars per tram al carril bus-VAO de la C-58, en funcionament des del maig de 2016.

  • 2 radars de tram a l’A-7 a Tarragona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del passat febrer de 2017.

  • 2 radars de tram a la C-66 entre Corçà i Sant Joan de Mollet, un en cada sentit de la marxa, que funcionen també des del passat febrer de 2017.

  • 2 radars de tram a l’N-II entre Capmany i Agullana, un en cada sentit de la marxa, que funcionen des del passat març de 2017.

  • 2 radars de tram a la C-16 a Sant Cugat del Vallès, un en cada sentit de la circulació, que funcionen des del setembre de 2017.

  • 2 radars de tram a l’A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del desembre de 2017.

  • 2 radar de tram a la C-17 a Parets del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament des del febrer de 2018.

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat