Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Novè aniversari del permís per punts a Espanya

Novè aniversari del permís per punts a Espanya

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Nascut al Juliol del 2006, el Permís per Punts celebra aquest mes els 9 anys. Des d’aleshores,  el 73% dels conductors (és a dir, 23 milions), encara conserven tots els seus punts, ja que no han comès cap infracció  que suposi detracció d’algun d’ells.
Gràcies a l’experiència d’aquests 9 anys, la Direcció General de Trànsit ha pogut extreure valuosa informació sobre hàbits millorables en la conducció i posar fre als comportaments perillosos.
 
Si es fa una balança de tot aquest temps, 7 milions de conductors han perdut algun punt degut a que van cometre alguna infracció que portava aparellada la retirada de punts. Concretament, 35,5 milions de punts han estat retirats, dels quals el 60,8% d’ells corresponen a sancions emeses per la DGT, 25,5% pels Ajuntaments, 1,06 milions els va emetre el Departament de Trànsit del Govern Basc i 3,7 milions el Servei Català de Trànsit.
 
Els comportaments més perillosos per a la seguretat viària han variat al llarg d’aquests 9 anys. Alguns canvis han tingut reflex directe en les sancions imposades, tot i que per uns altres comportaments, s’obre el debat de si haurien de penalitzar-se més durament. Veiem alguns exemples:
 
1. Velocitat: més dones reincidents: És la infracció per la que més punts es treuen des del començament del Permís per Punts, tot i que la tendència és estabilitzar-se. Al 2014 van arribar a notificar-se 640.996 denuncies. Aquesta és una infracció en la que reincideixen més els conductors de mitjana edat, entre 35 i 54 anys (un 54%) que els joves (20%). La velocitat és el precepte on hi ha major percentatge de reincidents femenines, un 27%, deu punts per sobre de la reincidència de la resta d’infraccions. Per províncies, es constata que el major nombre de reincidències d’aquest tipus es troben a Madrid i Barcelona. Molt per sota es troben províncies com Pontevedra, A Corunya, Alicante, Valencia, Bizkaia i Sevilla.
 
2. Alcohol i drogues: homes menors de 34 anys: Les infraccions per conduir amb tasses d’alcohol superiors a les permeses han augmentat al llarg d’aquests 9 anys, passant de 94.027 denuncies el primer any, a les 119.345 de l’any passat. 2011 va ser l’any on més sancions d’aquesta disposició es van extendre (141.170). En el cas de les drogues, es passa de 247 sancions al 2007, a 5.105 al 2014.
Aquí, el perfil del conductor reincident canvia. Un 87% dels conductors reincidents són homes de 34 anys, que acumulen el 59% de les reincidències per aquestes infraccions. Pels grups de 35 a 44 anys la reincidència és del 21% i pels conductors entre els 45 i 54 anys, és del 12%.
És preocupant el nivell de reincidència en aquests conductors. En el cas d’alcohol, 17.160 conductors han estat sancionats dues vegades en els tres últims anys i 1.854 en tres ocasions del mateix període. Per aquests casos, Trànsit està estudiant la possibilitat de que amb sancions per consum d’alcohol puguin arribar a discernir-se si s’està davant d’un abús o dependència d’alcohol incompatible amb la conducció. Respecte a les drogues, hi ha 932 conductors amb dues sancions en els últims tres anys i uns altres 167 amb tres sancions en el mateix període.
Les províncies, on hi ha registrades més infractors reincidents per alcohol i drogues, són: Barcelona, Madrid, Sevilla, València, Pontevedra i Màlaga.
 
3. Telèfon mòbil: conductors entre 40 i 55 anys: Cada vegada hi ha més denuncies per ús del telèfon mòbil mentre es condueix. Al 2007 va haver-hi 71.536 sancions. Al 2014 el nombre gairebé es va duplicar, arribant a 131.671, que han suposat la retirada de més de 400.000 punts. Els conductors entre 40 i 55 anys són els que més infringeixen aquest precepte, sent el 39% dels reincidents. Per províncies, els que més reincideixen són Madrid, Sevilla, Valencia, Màlaga i Múrcia.
 
4. Cinturons de seguretat i sistemes de retenció:
la majoria són homes: El nombre de sancions en aquesta matèria ha anat disminuint, passant (al 2007) de 135.815 denuncies a 122.822 al 2014. Els que menys utilitzen aquest dispositiu de seguretat són els homes, amb un 90% de reincidència en aquesta disposició. Madrid, Sevilla i València són les províncies amb més reincidència.
 
5. Pèrdua de vigència: 203.283 conductors han perdut el seu permís de conduir perquè han esgotat el seu saldo de punts. 183.342 eren homes i 19.940 dones. Les províncies amb majors pèrdues de vigència són Barcelona, Madrid, Sevilla i València. Tot conductor que perdi la vigència del seu permís no pot conduir durant 6 mesos (aquest temps es redueix a 3 mesos per a conductors professionals). A més tenen que realitzar un curs de seguretat viària de 24 hores lectives de duració, en algun dels centres especialitzats on s’imparteixen i tornar a examinar-se per a la obtenció d’un nou permís. Conduir sense permís està tipificat com a delicte en l’article 384 del Codi Penal.
Per tal que aquesta situació no es produeixi, la Direcció General de Trànsit envia als conductors que tenen 6 punts o menys, una carta informativa recordant-li la situació en la que es troben. En aquests anys, s’han remés un total de 352.687 cartes a conductors amb 6 punts o menys, unes altres 113.230 a aquells amb 3 o menys punts, situació crítica, ja que una nova infracció, els faria perdre la totalitat de punts. 


 
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat