Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • La primera autopista elèctrica del món està a Suècia, i és obra de Siemens i Scania

La primera autopista elèctrica del món està a Suècia, i és obra de Siemens i Scania

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

Ehighway 1

Coneguda com eHighway, la primera autopista elèctrica del món acaba de néixer a Suècia, i només és el començament d'un pla a mig termini que té com a objectiu redefinir el transport per carretera. De moment són només dos quilòmetres, però l'estratègia ja està definida: reduir la dependència dels combustibles fòssils en el transport per carretera.


Gràcies a l'estreta col·laboració amb Siemens i Scania, dos camions híbrids han començat a provar els dos primers quilòmetres de catenària aèria instal·lats sobre la carretera E16, al nord d'Estocolm. Només dos quilòmetres que suposen el primer pas en el camí cap a un transport sostenible.

Camions híbrids, pantògrafs i catenàries

Us recordeu dels troleibusos? Doncs el funcionament és molt similar. En arribar a la zona electrificada uns pantògrafs intel·ligents retràctils instal·lats sobre les cabines entren en contacte amb la catenària i s'alimenten d'energia elèctrica, desconnectant els motors tèrmics a velocitats de fins a 90 km / h.
 

AMB EL SECTOR DEL TRANSPORT A L'ALÇA, ÉS MÉS CAL QUE MAI COMENÇAR A REDUIR L'EMPREMTA DE CONTAMINACIÓ DELS CAMIONS

En comptar amb un motor híbrid situat just abans de l'arbre de transmissió, per aprofitar l'energia de les catenàries, fora de la eHighway també es pot seguir reduint les emissions a l'actuar com un Toyota Prius. Especialment beneficiosa és la propulsió elèctrica en vehicles de gran tonatge, on les arrencades poden suposar consums marginals que superen amb molta facilitat les xifres de tres dígits.

Aquest sistema ha estat inaugurat per Anna Johansson (Ministra d'Infraestructures) i Ibrahim Baylan (Ministre d'Energia), i es va a testar durant els propers dos anys durant els quals funcionarà com a laboratori de proves. Els camions de Siemens recopilaran informació per decidir si el projecte eHighway és beneficiós i viable a llarg termini, un projecte que en la teoria és dues vegades més eficient que els sistemes de propulsió convencionals.

Un sector del transport que demana a crits "despetrolizarse"

Les dades són evidents. Un terç de totes les emissions de diòxid de carboni a Suècia procedeix del transport, la meitat d'elles són del transport de mercaderies. A més s'estima que el volum dels transports per carretera segueixi creixent a mesura que ho fa la capacitat ferroviària, el que requieremedidas immediates.
 
PER 2030 SUÈCIA VOL ACONSEGUIR QUE EL TRANSPORT SIGUI TOTALMENT SOSTENIBLE. HI HA MOLT TREBALL PER DAVANT
 
La preocupació de Suècia per reduir les emissions no és novetat, i la seva estratègia de protecció climàtica preveu que el 2030 el sector del transport seaindependiente dels combustibles fòssils. Amb una llarga transició per davant fins al 2030, cal començar ja amb la recerca d'alternatives viables.

Desvincular als camions de la seva dependència amb els derivats del petroli és una necessitat, i la eHighway és el primer pas. El segon ha d'arribar en 2017, amb una segona autopista elèctrica entre Los Angeles i Long Beach (Califòrnia), en aquest cas en col·laboració amb Volvo i el Districte d'Administració de la Qualitat de l'Aire de la Costa Sud.
 
Motorpasión
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat