Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • El SCT crea un paquet de mesures excepcionals per reduir el repunt de sinistralitat

El SCT crea un paquet de mesures excepcionals per reduir el repunt de sinistralitat

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, i el Comissari de Mobilitat dels Mossos, Miquel Esquius, presenten un programa de 10 mesures excepcionals per reduir l'increment de morts a les carreteres catalanes.

Des de l’inici del 2015 fins a l’11 de juny d’enguany, hi ha hagut un repunt de la sinistralitat, passant de 63 a 67 víctimes mortals a les carreteres respecte l’any anterior. Per combatre aquesta situació, el SCT ha decidit crear un paquet de mesures que s'establiran de manera imminent al territori català.


Un dels motius d’aquest repunt es deu a l’augment de la mobilitat, que és prop del 5%.

“El mes de gener d’enguany l’increment de la mobilitat ha estat brutal, ja que hi ha hagut 1 milió més de vehicles” ha explicat el director del Servei Català de Trànsit.

Tot i això, l’any 2014 es va reduir la sinistralitat a les carreteres un 17,6% respecte a l’any anterior. Aquesta reducció va ser encara més marcada si ho comparem amb el 2010, on es va reduir la sinistralitat un 43,1%. No hi ha dubte que anem pel bon camí. Estem molt a prop de l’objectiu de la Unió Europea, que és reduir a la meitat les víctimes de trànsit al 2050 respecte al 2010.
 

Un altre motiu és que gairebé el 20% del parc mòbil es composa de vehicles de més de 20 anys. Aquest fet provoca segons Isern “inseguretat” i un possible increment de l’accidentalitat.

En tercer lloc, la xarxa viària és deficitària a Catalunya sobretot pel que respecta a les vies de titularitat estatal, constitueix un altre argument per l’augment de la sinistralitat. El Servei Català de Trànsit anuncia que s’hauria d’invertir immediatament en infraestructures, sobretot d’àmbit estatal. A més, trànsit també ha mostrat la seva preocupació pel repunt de vianants atropellats, que passa de 4 a 9.
 

El SCT, en aquest context, ha decidit impulsar una sèrie d’accions encaminades a reduir l’accidentalitat i seguir donant compliment als mandats de la Unió Europea i la Generalitat de cara els anys 2020 i 2050 en tant que administració que ha de garantir el dret a la mobilitat segura. Les mesures proposades són:

  1. Convocatòria de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària.
  2. Reforçament de la senyalització informativa dels cinemòmetres: Els radars estan senyalitzats entre 700 i 1.000 metres abans de la seva ubicació. La proposta significa repetir la senyalització entre 1.500 i 2.000 metres abans del radar.
  3. Ordenació i regulació especial del trànsit a la N-340: La N-340 és ara mateix la via amb més sinistralitat mortal a Catalunya amb 7 accidents i 10 víctimes mortals. Per això es proposa una senyalització circumstancial amb cons i balises per prohibir girs a esquerra i limitar els avançaments en dies d’alta mobilitat. Aquesta mesura va entrar en funcionament el dilluns 15 de juny. També es proposa el trasllat de dues cabines de radar existents en altres punts de la xarxa (model C-58 Vacarisses-Viladecavalls).
  4. Difusió informativa dels controls previstos els caps de setmana: S’oferirà informació dels controls que es faran per part de Mossos i Policies Locals. Aquests controls posaran èmfasi en els sistemes de seguretat passiva (casc i cinturó) i en la documentació tècnica del vehicle (ITV) i informaran de les conseqüències de les distraccions, sobretot de l’ús del telèfon mòbil. El SCT també seguirà difonent la campanya de distraccions, a la qual s’hi ha afegit l’aplicació Conduint, descarregada ja per 4.401 usuaris.
  5. Patrullatge preventiu per part dels Mossos a les vies amb més accidentalitat: També es preveu un desplegament més dinàmic amb dues campanyes específiques: una de control de velocitat a zones de costa i una de distraccions a tot el territori.
  6. Distribució d’aparells que detectin els detectors de radar a totes les àrees regionals de trànsit: El SCT ha distribuït equips de detecció de detectors de radars per al compliment dels nous requisits de la nova Llei de Trànsit. Les set àrees regionals de trànsit disposaran d’aquests equipaments per al control efectiu d’aquest incompliment de la norma.
  7. Utilització dels Panells de Missatgeria Variable per alertar de l’augment de la sinistralitat:  S’utilitzaran els Panells de Missatgeria Variable (PIVs) com a canal per conscienciar del repunt de l’accidentalitat. L’SCT ja ha fet ús d’aquesta tecnologia per tal d’incentivar, per exemple, el paper de suport del copilot, la revisió d’ITV o l’alerta informativa sobre excessos de velocitat a través de radars preventius.
  8. Augment dels controls de vigilància aèria sobre les conductes de risc: S’incrementarà el nombre d’hores de vol de control i vigilància diàries, i es donarà més publicitat a aquesta activitat en operacions especials o a través dels Panells de Missatgeria Variable. Aquests controls faran especial èmfasi en les distraccions en la conducció com factor concurrent de l’accidentalitat.
  9. Reforçament dels Plans Locals de Seguretat Viària (PLSV) per incidir en la sinistralitat urbana.
  10. Implementació de sis nous dispositius de control de velocitat de tram a partir d’aquest cap de setmana.
  • 1 radar de tram a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona. El límit màxim de velocitat permès és 120 km/h
  • 1 radar de tram a la AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona. El límit màxim de velocitat permès és 120 km/h
  • 2 radars de tram a la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa. El límit màxim de velocitat permès és 100 km/h
  • 2 radars de tram a la N-II en el terme municipal de Girona, un en cada sentit de la marxa. El límit màxim de velocitat permès és de 80 km/h
  • També s’instal·larà un radar de tram al Bus-Vao Eco de la C-58 (abans de finalitzar l’any)

Fins a l'any 2014 s’han elaborat un total de 175 PLSV, que inclouen tots els municipis de més de 20.000 habitants, capitals de comarca i d'altres municipis que ho han sol•licitat, i ara es treballa en aquells municipis de més de 10.000 habitants. En total, els municipis on s'han realitzat PLSV representen el 85% de la població catalana.

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat