Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • EL MERCAT DE LES MOTOS A CATALUNYA TANCA 2018 AMB 45.640 MATRICULACIONS I UN CREIXEMENT D'UN 10,3%

EL MERCAT DE LES MOTOS A CATALUNYA TANCA 2018 AMB 45.640 MATRICULACIONS I UN CREIXEMENT D'UN 10,3%

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
  • En 2018, s'han venut 41.751 motocicletes a Catalunya, fet que suposa un 12,7% més respecte a l'any anterior.
  • Catalunya representa el 26,4% de les vendes de motocicletes en el conjunt de l'estat i continua sent el seu primer mercat.
  • ANESDOR reivindica el paper de la moto al nou escenari de mobilitat urbana.
  • ANESDOR, l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes, ha valorat avui les dades de matriculacions del sector a Catalunya corresponents a l'exercici 2018.


Al mercat de les motos, motocicletes i ciclomotors, s'han matriculat 45.640 unitats: un 10,3% més que el 2017. Un creixement una mica superior al registrat a nivell estatal, en què s'han venut 173.545 unitats amb un augment d'un 8,9%. Per la seva banda, Catalunya segueix sent el primer mercat en vendes de motos, per davant d'Andalusia (35.091) i Madrid (23.275), amb una quota del 26,3%.

Les motocicletes representen el 91,4% de les vendes de 2018 a Catalunya amb 41.751 unitats matriculades, un 12,7% més respecte a l'any anterior. La regió suposa el 26,4% de les motocicletes a nivell estatal, liderant aquest mercat a Espanya. Barcelona, ??per la seva banda, està al capdavant de la venda de motocicletes, amb 33.262 unitats i un creixement del 12,3%, respecte l'any anterior; per davant de Girona (4.348), Tarragona (2.995) i Lleida (1.146).

El mercat dels ciclomotors ha tancat l'any amb 3.889 unitats matriculades: el que suposa un descens d'un 9,8% respecte al 2017. En l'àmbit estatal, s'han matriculat 15.459 unitats, un 26,4% menys que l'any anterior.

El secretari general de ANESDOR, José María Riaño, ha assenyalat que "Catalunya continua sent el primer mercat de la moto a 2018, representant el 26,3% de les noves matriculacions per davant de comunitats autònomes com Andalusia o Madrid".

Riaño ha apuntat que "després de superar la implantació de l'etapa Euro 4 per a les motocicletes el 2017, el mercat ha recuperat la senda de creixement dels últims anys, tant en el conjunt de l'Estat com a Catalunya". Un creixement que, destaquen des ANESDOR, també es deu al fet que cada vegada més ciutadans trien la moto com a opció de mobilitat a les ciutats, "com es pot observar en el creixement d'un 10% dels scooters i d'un 15% en les motos de fins a 125 cc ", puntualitza el portaveu de l'entitat.

En aquest sentit, encara que el principal canal segueix sent el de particulars, el secretari general de ANESDOR assenyala la importància dels canals de lloguer i empreses a Catalunya, així com en el conjunt de l'estat. "En el cas de la cadena del lloguer a la regió, és destacable el creixement d'un 99% en el cas de les motocicletes, encara que la quota sigui del 2,9% per a aquest mercat. I també és rellevant la quota que posseeix en el mercat dels ciclomotors: un 43,8% posicionant com el segon canal d'aquest mercat ". Per explicar aquest comportament, Riaño apunta a fenòmens com el sharing o el delivery que se serveixen de la moto pels seus nombrosos avantatges de mobilitat a les ciutats.

Pel que fa al motosharing, Barcelona capitalitza les matriculacions que origina aquest fenomen amb 3.171 unitats matriculades a la província al canal lloguer de ciclomotors i scooters de 125 cc elèctrics durant els dos últims anys, el que suposa un creixement del 105%. El segueixen les províncies de Madrid (2.544), Cadis (2.261), València (224) i Las Palmas (37).

Perspectives del 2019 a Catalunya

ANESDOR estima que el mercat de les dues rodes motoritzades a Catalunya anoti un creixement d'un 3,4% i 47.200 unitats matriculades. En aquest sentit, l'entitat preveu que el mercat de les motocicletes experimenti també un creixement d'un 4,2% amb 43.500 unitats matriculades. Per als ciclomotors, l'associació espera un descens en les matriculacions del 4,9% fins a les 3.700 unitats.

Sobre aquestes estimacions, el secretari general de ANESDOR ha assenyalat que "malgrat que les previsions econòmiques són una mica més moderades, el 2019 el mercat de la moto continuarà en el seu camí actual de creixement estable".

La moto en la mobilitat urbana

D'altra banda, José María Riaño ha al·ludit al moment disruptiu de mobilitat que viuen les grans urbs, com ara Barcelona, a causa de la introducció de noves formes de transport en el mix de vehicles. "Des ANESDOR reclamem que hi hagi per a aquests vehicles una regulació d'acord a les prestacions que ofereixin. Altrament, el ciclomotor continuarà patint un greuge comparatiu amb aquesta situació en la qual se li exigeix certs requisits que no es demanen a altres modes de transport que arriben a velocitats similars ".


ANESDOR
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat