Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • INSTAL·LAR UN PUNT DE RECARREGA, NI CAR NI DIFÍCIL

INSTAL·LAR UN PUNT DE RECARREGA, NI CAR NI DIFÍCIL

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
 
Cada cop hi ha més punts de recarrega municipals i a més els gestors de recarrega comencen a oferir la possibilitat d’instal·lar un punt de recarrega al carrer per un usuari que ho sol·liciti. Els punts de recarrega s’aniran incrementant, sobre tot en aparcaments d’ús públic, ja sigui en superfície, ja sigui en subterranis, gràcies a que s’ha actualitzat el real decret que regula la figura del gestor de carrega i això simplificarà que hotels, centres comercials i empreses puguin instal·lar punts de recarrega per vehicles elèctrics.

Tot i així és recomanable disposar d’un pàrquing privat i instal·lar-s’hi un punt de recàrrega propi, tenir el teu lloc per recarregar el teu vehicle habitualment. Fer-ho no és tan difícil ni feixuc com sembla. Des de la Plataforma LIVE hem creat uns tallers sota el nom de “Carregar el teu vehicle a casa, net i fàcil” amb la finalitat de donar resposta a aquells dubtes que sorgeixen en el moment de tramitar i instal·lar un endoll per carregar el vehicle elèctric a casa. A l’edició passada de l’Expoelectric vam impartir els tallers al nostre stand i van ser tot un èxit. Us anirem informant de les properes ocasions! De moment, aquí teniu informació que pot ser del vostre interès. 


 
Per carregar un cotxe elèctric no es necessiten grans instal·lacions ni una tecnologia molt puntera, de fet es por carregar en l’endoll convencional. El que passa és que aquest no te molta potència i les carregues es poden allargar a més de 20h. Per tant el recomanable és instal·lar un wallbox, que permetrà recarregar d’una manera més ràpida. Pel wallbox o base mural, s’haurà d’instal·lar sí o sí un circuit exclusiu que no podrà superar els 9,2Kw de potència. Com que no volem que els veïns s’enfadin, el millor es tenir un endoll de propietat i no fer servir el comunitari, així la factura de la llum va directament a nosaltres. Tot i així caldrà que li demanem permís a la Comunitat o administrador de finques per escrit i en guardem una còpia, no cal que ho aprovi cap junta. Com que normalment els comptadors solen estar centralitzats a la planta 0 dels edificis, derivar el cable cap a la planta -1 o -2 no és tan complicat. Idealment, tirarem del nostre comptador de la casa unificant així el consum de la llar amb el del cotxe, que sempre sortirà més econòmic. Si la nostra plaça de pàrquing no està en l’edifici on vivim, contractarem una nova línia elèctrica exclusiva per la recarrega del nostre cotxe.
 
Una altra opció també és posar un altre comptador a partir del comptador comunitari i el gasto del teu cotxe et repercutirà mensualment. Però en aquest cas has de convèncer als veïns. Un cop haguem decidit com ho farem haurem de contractar un instal·lador electricista autoritzat de manera que es garanteixi la qualitat i la seguretat de la instal·lació. Si la plaça de pàrquing està fora de casa i per exemple, és llogada, sí que necessitarem l’aprovació dels propietaris. I s’haurà d’instal·lar una línia específica per no recarregar l’existent.
 
Pel que fa al preu, com que la idea es carregar durant la nit, en tarifa valle, quan l’electricitat costa menys, és poc probable que la recarrega coincideixi amb altres consums així que amb la potència elèctrica contractada hauríem de tenir suficient. Si hem de contractar més Kw, hem de tenir en compte que 1Kw més de potència costaria uns 53€ més a l’any. Pel que fa al cost final de la instal·lació, amb el wallbox, quadre, cables mà d’obra etc ens costaria entre 1.000 y 1.600€. Però hem de tenir en compte que amb les ajudes estatals, l’antic pla Movea i Movalt i el nou pla VEA, que sortirà en breu, ens hauria de sortir gairebé gratuït, ja que el venedor ha d’assumir fins a 1.000 € més IVA del cost d’instal·lació d’un punt de recarrega específic o oferir un descompte pel mateix import.

Si no ho volem gestionar nosaltres mateixos, cada cop hi ha més empreses que ofereixen el servei d’instal·lació i gestió de punts de recarrega a preus molt competitius com per exemple Lugenergy,Bettergy o Pluggo
 
I a més hi ha els els denominats “gestors de carrega”: En lloc de que sigui el propi usuari el que pagui la instal·lació, i pagui a la companyia elèctrica pel suministre i el consum, pot fer-ho a través d’un gestor de carrega, que és una empresa que, sense ser una companyia elèctrica, s’ocupa de solucions de recarrega de vehicles elèctrics i pot revendre electricitat. Hi ha moltes empreses de gestió de càrrega segons la comunitat autònoma, com veiem en el següent quadre:https://sede.cnmc.gob.es/tramites/energia/gestores-de-cargah
 
En aquest cas, la instal·lació, amb el nou suministrament i comptador, així com el propi punt de recarrega, ho paga el gestor de càrrega, i després mensualment l’usuari paga al gestor de carrega el que s’hagi estipulat. És a dir, en aquest cas es paga el servei, a més del consum. Solen oferir “bonus” (amb tants kWh inclosos) o tarifes planes. Una solució molt útil per garatges molt grans, o per persones que lloguen una plaça(quan se’n van, deixen de pagar el lloguer de la plaça, i el servei del punt de recarrega, el gestor s’emporta el punt, i tot segueix com abans).
 
L’altra opció és que aquest nou subministrament amb un comptador principal serveixi per diferents punts de recarrega, és el que s’anomenaria instal·lació troncal. Del comptador central es deriven tants comptadors secundaris com punts de recarrega hi hagi.
 
La conclusió és que instal·lar un punt de recàrrega no és difícil si bé necessitarem un professional especialitzat però és molt més fàcil que fer la instal·lació elèctrica d’una casa, no necessitem permisos només avisar els veïns i demanar el permís en el cas de no ser propietaris i pel que fa al cost, si aconseguim una ajuda, no ens costarà més de 200 o 300 €, una inversió que val la pena fer per tenir el nostre vehicle elèctric.

LIVE
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat