Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Consells per "desescalar" la nostra moto

Comparteix a la teva xarxa social preferida:



Guardada la nostra estimada moto al garatge, quan arribi el moment de tornar a posar-la en marxa i després de tant temps parada, convé seguir una sèrie de consells perquè arrencar no sigui un problema.

Aquestes són, segons els experts, les pautes a seguir:

bateria

Sí, el primer és precisament poder posar-la en marxa, ja que és molt possible que la bateria s'hagi descarregat si no hem tingut la precaució de desconnectar els borns. Perquè torni a la vida, el seu és realitzar una càrrega en profunditat amb un carregador adequat. O millor desmuntar la bateria i realitzar el cicle complet de recàrrega durant 24 hores amb un carregador de bateria que permetrà la seva recàrrega a el cent per cent. Després la connectem de nou, si bé abans convé netejar els borns i connexions, aplicant un gel protector. És convenient també aplicar pasta dielèctrica en tots els connectors per evitar possibles falsos contactes.

pneumàtics

Al no deixar la moto en alt, sense  suport a terra sobre un cavallet, els pneumàtics hauran perdut pressió. Comprovarem el seu estat per inflar a la pressió recomanada pel fabricant. Si no tenim un compressor i un manòmetre haurem, almenys, d'utilitzar una bomba d'inflar per donar pressió i apropar-nos a la benzinera més propera. També caldrà aprofitar per verificar l'estat de la coberta, que no hi hagi deformacions. I ja de pas el desgast de les pastilles de fre, i substituir el líquid del circuit si han passat més de dos anys.

Motor i transmissió

En la majoria dels casos no s'haurà engreixat la cadena de transmissió abans de l'inesperada aturada. Per això convé comprar desoxidant i oli específic i tirar-(millor en esprai) abans de "despertar-la".

Amb la moto parada, l'oli d'el motor també es degrada al barrejar-se amb els residus que queden de la combustió i a l'absorbir la humitat ambiental, perdent propietats. A més aquest s'escorre cap al fons del càrter, el que deixa secs els cilindres i els segments dels pistons, i poden generar òxid, de manera que el que poden fins i tot pegar-se. Per això és recomanable fer el canvi d'oli i el seu filtre.

Però si l'anem a arrencar, un truc abans de fer-ho és desmuntar les bugies i polvoritzar una mica d'oli de motor per l'obertura de la culata i procurar girar la roda perquè el pistó pugi i baixi a poc a poc.

altres consells

La gasolina del dipòsit haurà perdut propietats si no l'hem barrejat amb un estabilitzador en previsió de l'aturada. Per això convé canviar-la per combustible nou, substituint-o omplint el dipòsit si estava bastant buit.

Per rematar la feina, és aconsellable lubricar els punts mòbils (manetes, reposapeus ...).

A més, tindrà una lleugera capa de brutícia, de manera que no la vindrà malament una mica d'aigua i sabó desengreixant neutre, per deixar-la totalment llista.

Després d'aquests cures, la moto estarà a punt per tornar a circular. La arrancarem i traurem del garatge per deixar-la una estona aralentí i que el motor agafi la temperatura adequada. Mentre podem donar una volta al seu voltant, observant que tot està al seu lloc i que els llums funcionen adequadament.


www.dgt.es
 
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat