Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Els cotxes elèctrics aparcaran de franc a l’àrea metropolitana

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

 

El propietari d’un vehicle elèctric a Barcelona pot aparcar gratuïtament a la zona blava de tota la ciutat, però si arriba a l’Hospitalet no sap què fer. I ha de pagar. Una cosa similar passa al revés: el conductor de fora de Barcelona arriba a la capital amb el seu cotxe elèctric i no el pot aparcar a cost zero si no ha tramitat prèviament una targeta especial que expedeix l’Ajuntament i que cal utilitzar al parquímetre. Tot això ha provocat el descontentament de més d’un propietari que es va comprar un cotxe elèctric tenint en compte els incentius fiscals i els estalvis d’aparcament i ha acabat amb una multa enganxada al parabrisa.

Amb la intenció de posar fi a aquesta disfunció, l’ Àrea Metropolitana de Barcelona ( AMB) ha elaborat un model d’ordenances que es faran extensives als 36 municipis que formen la metròpoli per promoure l’ús dels vehicles elèctrics i de baixes emissions sota un marc comú. “L’homogeneïtzació i unificació dels beneficis i incentius en l’àmbit metropolità en reforçarà l’impacte”, justifica Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat de l’ AMB.

La mesura més vistosa serà que els cotxes elèctrics aparcaran de franc a les zones d’estacionament regulat de totes i cadascuna de les ciutats metropolitanes, independentment del lloc on estiguin registrats. L’únic requisit serà tenir identificat el vehicle amb les etiquetes similars a les de la ITV que la Direcció General de Trànsit (DGT) enviarà el setembre als automòbils menys contaminants de Barcelona i Madrid.

Els que tinguin l’etiqueta “Zero emissions” (elèctrics) estaran exempts de pagar, encara que hauran de deixar al tablier el comprovant horari que podran treure del parquímetre sense cap cost. Els vehicles amb etiqueta “ Eco” (híbrids, de gas natural, gas liquat i biogàs) tindran una bonificació del 50%. Utilitzar el distintiu de la DGT per classificar els diferents vehicles verds ajuda els ajuntaments a evitar haver d’establir els models que es beneficien d’ajuts i els que no i garanteix que a tot arreu siguin considerats iguals. A mitjà termini, les etiquetes es presenten com l’element clau per limitar el trànsit al centre de Barcelona durant els episodis de més contaminació atmosfèrica.

Quant als aparcaments municipals, el model d’ordenances estableix que la recàrrega haurà de ser sempre de franc i els ajuntaments podran escollir si ofereixen fins a quatre hores de pàrquing sense cap cost. També s’estableix el compromís d’habilitar tres punts de recàrrega per cada cent places als aparcaments públics. D’altra banda, hi haurà una sèrie d’incentius fiscals que en alguns ajuntaments encara eren inexistents. La proposta estàndard de l’ AMB passa per subvencionar el percentatge que ja té establert Barcelona: el 75% de l’impost de circulació ( IVTM) per als vehicles elèctrics i híbrids. En el cas que siguin mitjans de transport d’empreses es bonificarà fins i tot un 25% de la quota de l’impost d’activitats econòmiques (IAE).

Cada ajuntament haurà d’incorporar­ aquestes mesures dins les ordenances municipals del 2017. Tot i que dependrà de l’aprovació­ de les ordenances en cadascun dels municipis, la idea de l’ AMB és que sigui una realitat ­generalitzada a partir del gener de l’any vinent.

LA VANGUARDIA

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
03/12/2019APP Conduint

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat