Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Així fan servir els noruecs seus híbrids endollables

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


Un cotxe elèctric té uns 200 quilòmetres de mitjana d'autonomia real i un endollable ronda els 50 quilòmetres. Doncs per al 55% del temps que circula 1 endollable a Noruega ho fa usant aquests 50 quilòmetres d'autonomia segons un estudi.

Noruega lidera el mercat europeu de vehicles endollables amb més de 100.000 unitats registrades fins a maig de 2016, una xifra molt important i que ha impulsat l'Institut d'Economia del Transport de Noruega a realitzar un estudi per conèixer el comportament d'aquests conductors i l'ús que fan de les seves híbrids endollables i cotxes 100% elèctrics.

La dada més cridanera és que el 55% del temps que circula un híbrid endollable ho fa en mode 100% elèctric, cosa que amb els seus 50 quilòmetres d'autonomia implica que els recorreguts són molt curts la meitat de les vegades que s'usen o que disposen de suficients punts de recàrrega per a poder carregar cada pocs quilòmetres seus cotxes híbrids endollables. Aquest 55% és només si parlem de l'ús del cotxe per oci, si ens centrem en els viatges a la feina la xifra puja fins al 63%.

Més de 8.000 clients van participar en l'enquesta.

L'estudi revela que els vehicles es carreguen principalment a la llar ia la feina, deixant la càrrega ràpida per als viatges on els usuaris han planejat acudir o per imprevistos. Entre els motius de compra d'un cotxe 100% elèctric destaca l'ús gratuït de les autopistes de peatge i l'economia d'ús i tan sols un 1% dels posseïdors no tornaria a comprar un atribuint motius relacionats amb la càrrega i l'autonomia.

En canvi, els propietaris de cotxes híbrids endollables (PHEV) asseguren que van comprar el seu vehicle perquè és un pas intermedi abans del 100% elèctric i per l'economia d'ús, amb un PHEV no tenen les, encara, massa limitacions d'un cotxe 100% elèctric.

Una altra dada molt interessant està relacionat amb l'autonomia.

Els consumidors enquestats afirmen que a l'estiu l'autonomia dels seus cotxes és un 20% menor ia l'hivern la xifra arriba al 30%, dades que tenen relació amb la climatologia ja que a l'estiu ia l'hivern les bateries pateixen molt més. Això sí, cal prendre les dades amb cautela ja que a la mostra escollida ha una sobrerepresentació de Tesla en els cotxes 100% elèctrics, en canvi, el sector PHEV és més heterogeni.

Aquest estudi revela dades molt interessant sobre l'ús dels cotxes elèctrics i híbrids endollables a Noruega, com sempre, dades que es podrien extrapolar a la resta de ciutats europees amb un comportament similar pel que fa a tecnologia elèctrica i aposta per aquest sector.

Més informació aquí

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat