Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Barcelona instal·larà 20 radars fixos en vies urbanes

Barcelona instal·larà 20 radars fixos en vies urbanes

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

La principal línia d'actuació municipal per reduir l'accidentalitat a Barcelona passa per baixar la velocitat, amb més zones 30, i garantir l'estricte compliment dels 50 km / h com a velocitat màxima a la resta de la ciutat. Per a això, el govern municipal planeja instal·lar 20 radars fixos en carrers de l'Eixample on els vehicles arriben grans velocitats com la Gran Via, Aragó, Balmes, València i Urgell.

"No seran radars amagats, el que volem és que es respecti la velocitat, no posar multes", resumeix la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. El procés de licitació s'iniciarà en les pròximes setmanes però no estaran instal·lats als carrers fins d'aquí a un any aproximadament.

Quan s'activin se sumaran als radars de tram ja existents a la ronda de Dalt i a el del túnel de la Rovira, que entrarà en funcionament aquest estiu seguint la dinàmica fins ara habitual, amb radars instal·lats en rondes i accessos a la capital catalana.

L'actuació se centra en els carrers que concentren més accidents

La introducció en vies de caràcter estrictament urbà suposa un pas més enllà en el control de la velocitat en amplis carrers que creuen la ciutat i que són autèntiques autopistes urbanes en les que s'incompleix sistemàticament el límit de velocitat impulsats per l'onada verda dels semàfors . És, alhora, on se situen diverses de les zones de major concentració d'accidents de Barcelona.

Aragó és precisament el carrer amb més zones de concentració d'accidents, tal com succeïa l'any anterior. La cruïlla d'Aragó amb Rambla Catalunya va sumar 22 sinistres l'any passat però no va ser l'únic. En Aragó amb Lepant es van donar 19 accidents i amb Balmes, 16. La mateixa xifra es dóna en les interseccions amb passeig de Gràcia i Roger de Llúria.

La Gran Via també acumula una gran quantitat de punts negres a les cruïlles amb Badajoz (22), Aribau (20) i Passeig de Gràcia (16). Amb tot, el punt en el qual s'han donat més accidents és la intersecció entre l'avinguda Diagonal i el passeig Sant Joan, amb 27 accidents durant el 2019.

La mortalitat ha crescut el 2019

El balanç de sinistralitat que fa anualment l'Ajuntament de Barcelona recull un lleuger increment de la mortalitat en els carrers de la ciutat, amb 22 morts durant el 2019, un més que l'any anterior. El col·lectiu més mal parat va ser el dels motoristes, amb 14 víctimes. El nombre de ferits, al seu torn, es manté estable.


LA VANGUARDIA
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat