Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • ANDALUSIA I CATALUNYA ES SITUEN AL CAPDAVANT DE LES DUES RODES

ANDALUSIA I CATALUNYA ES SITUEN AL CAPDAVANT DE LES DUES RODES

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Informe "Les dues rodes a Espanya" elaborat per 'Estamos Seguros' i ANESDOR.

Cadis és la terra del ciclomotor; Màlaga, la llar de les motos; i Girona, territori de l'escúter.

Seseña (Toledo) és el municipi amb més motocicletes d'alta cilindrada per habitant


Espanya és terra de sol, platja ... i motos de tot tipus. Així ho demostra l'informe Les dues rodes a Espanya recentment publicat per Estamos Seguros en col·laboració amb ANESDOR. D'acord amb aquest treball, al país hi ha gairebé 3 milions de vehicles assegurats amb aquestes característiques. Més de la meitat del parc circulant està format per motocicletes (1,59 milions d'unitats). Li segueixen en importància els escúters (869.085 unitats) i els ciclomotors (491.281 unitats).

Les zones de costa i les grans urbs són les que concentren una major quantitat de motos. No en va, Andalusia, Catalunya i la Comunitat Valenciana són, amb diferència, les regions on hi ha més vehicles de dues rodes. La classificació per províncies l'encapçala Barcelona, ??seguida de Madrid, València i Màlaga.

Si el nombre total de vehicles que hi ha a tal o qual província es posa en relació amb la seva població, apareixen algunes dades interessants. Sota aquesta òptica, Cadis és la terra del ciclomotor. Màlaga, la llar de les motos. I Girona, territori escúter. "Aquest estudi és una prova de la quantitat i la qualitat de la informació que l'assegurança té sobre el món del motor. Considerem interessant donar a conèixer aquestes dades a l'opinió pública a través de Estem Assegurances per la seva utilitat social ", comenta María Aránzazu de la Vall, secretària general d'UNESPA.

José María Riaño, secretari general de ANESDOR, considera per la seva part que "és interessant conèixer més detalls sobre el sector de les dues rodes, un mercat en creixement en el qual han augmentat les matriculacions un 16% en el que portem d'any. I és que cada vegada més ciutadans trien la moto per als seus desplaçaments per tots els avantatges que suposa en termes de mobilitat urbana com la reducció dels trajectes entre un 50 i 70%, la seva facilitat d'aparcament o perquè es tracta d'un vehicle de baixes emissions. ".

Les estadístiques del sector assegurador mostren com gran part dels motoristes són homes. Ells condueixen uns 80 de cada 100 ciclomotors i escúters; així com 93 de cada 100 motos que hi ha a Espanya. Ara bé, quan es baixa a l'àmbit provincial, en alguns llocs aquest panorama es fa més divers. A Barcelona, ??un terç dels ciclomotors és conduït per dones. I a Girona, elles manegen el 30% dels escúters.

Una anàlisi dels conductors sobre la base de l'edat evidencia com en les motos predominen els conductors d'entre 36 i 55 anys. Els ciclomotors, mentrestant, són vehicles típics de conductors molt joves (fins a 35 anys) o particularment grans (més de 65 anys). En el cas dels escúters el repartiment per edats és una mica més homogeni, encara que és un vehicle que poques vegades porten els més veterans. Vuit de cada 10 conductors d'escúter tenen menys de 56 anys.

L'informe inclou també un rànquing dels municipis amb més vehicles de dues rodes per cada 1.000 habitants i distingeix tres categories: ciclomotors, escúters i motos. Chipiona (Cadis) va al capdavant en la categoria de ciclomotors, amb 77 unitats per miler d'habitants. Blanes (Girona) se situa en el primer lloc quan el que es mesuren són els escúters, amb un centenar d'aquests vehicles per cada 1.000 persones. En la categoria de motos, mentrestant, sobresurt Racó de la Victòria (Màlaga). La seva ràtio és de 71 motos per cada 1.000 veïns.

El treball Les dues rodes a Espanya fa una anàlisi de la ubicació de les motos i els escúters d'alta cilindrada. Sota aquest punt de vista, aquests vehicles se situen a les Illes Canàries, Madrid i la seva àrea d'influència (Guadalajara, Toledo, Segòvia ...); Valladolid i Salamanca, així com part de Galícia. Per trams d'edat, els conductors més propensos a tenir una moto d'alta potència són aquells entre els 33 i els 45 anys.

I, ¿quina és la localitat amb més motocicletes grans?

Estamos Seguros ha volgut fer l'ullet als motoristes aficionats a les grans cilindrades i ha rebuscat entre les dades de l'assegurança per identificar la localitat amb més motos d'aquestes característiques. La nota de tall s'ha fixat en els 84CV de potència. D'acord amb la informació recollida, un 14,3% de tots els vehicles de dues rodes del país sobrepassa aquesta potència.

I on són? Doncs bona part d'ells, a Madrid. La capital d'Espanya és la localitat on hi ha més motos d'aquest tipus. Per ser exactes, 17.755 unitats. El podi el completen Barcelona (8424) i València (4.264).

Fins aquí, el resultat era l'esperat: les ciutats més grans del país tenien, per mera força demogràfica, de tenir més motos potents. El medaller canvia bastant si el que es mesura és la quantitat de motos de gran cilindrada en relació a la població. Sota aquesta òptica, Seseña  en primer lloc. En aquest poble toledà hi ha registrades unes 19 motos de més de 84CV per cada miler d'habitants. El segueixen, en aquest ordre, Rierol de l'Encomana (Valladolid), amb 16,5 unitats; i Paracuellos del Jarama (Madrid), amb altres 15,2 unidades.

ANESDOR

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
18/05/2018REFORMA ITV

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat